Verkkomyymälässä kaupan saa se, joka on halvin. Verkkoon voi toki - ja kannattaakin - tuottaa sisältöä. Mutta jos asiakas ei etsi palvelua (konsultointia) vaan hintaa (ei palvelua) niin laadulla ei voi kilpailla.
Kun Gigantti joskus 90-luvulla tuli Suomeen, se alleviivasi että se myy hintaa eikä "laatua". Laatu lainausmerkeissä, koska oltiin totuttu että kaikki tuotteet ovat helppoja käyttää ja toimivat hyvin. Eli laatu oli oletusarvo.
Nykyisin näin ei ole. Nyt on vaikea ostaa hyvää palvelua. Kun ostaja ei tiedä mitä on tarjolla ja myyjä ei osaa kertoa, niin hinta ratkaisee. Vanha sanonta kuuluu että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa.
Kannattaa käytää rahaa varmistaakseen että saa mitä haluaa. Se vaatii ulkopuolista apua. Maksaa itsensä monin kerroin takaisin, sen olen huomannut vuosien saatossa.