CRM uudelle yrittäjälle

Eli myyntisuppilon autuus

Meihin otti yhteyttä oman alansa raudanluja ammattilainen, joka oli saanut kenkää. Oli tehnyt samalle yhtiölle töitä koko ikänsä. Inhoa vanhaa työnantajaa kohtaan ei ollut vaan huoli omasta elannosta.

Sovitiin että autan miestä mäessä puoleen hintaan yhden päivän ajan. Jos avusta oli hyötyä, maksaa loput jos pystyy. Kysyin, mihin apua tarvitaan, koska aikaa on rajallisesti.

Hän vastasi että myynnin johtamiseen. Hän tietää kenelle myy ja mitä. Hänellä oli valmis liidilista, johon oli kerätty potentiaalisten asiakkaiden kontaktitiedot. Kerrankin voi sanoa, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!

Varovaisesti utelin mihin minua tarvitaan kun markkinat (kilpailijat ja asiakkaat) on noin hyvin hallussa. Hän sanoi: "Hävettää myöntää, mutta minulla ei oikein pysy langat näpeissäni. Toimintani näyttää asiakkaan silmissä adhd:lta. Pelottaa että sössin tämän siihen".

Yrittäjällä on Exceliin laadittu ihan hyvä asiakasrekisteri, mutta insinööriluonteinen kun oli, se ei vastannut toiveita. Palkkatyössä oli ollut CRM ja sellaiselle olisi tarvetta. Vastasin että nyt kun ongelma on kuvattu näin tarkasti, niin pidetäänpä tauko ja jatketaan huomenna. Sillä välin selvitän mitä ilmaisohjelmistoja on tarjolla.

Markkinoinnin käsikirja 20-luvulle
Ostovoiman kehitys