Paljonko markkinointi maksaa?

Miten ei pidä tuhlata rahaa mainostamiseen

Kotitalouksien ostovoima heikkenee nopeasti. Helsingissä joka neljäs ravintola on maksuvaikeuksissa. Valitettavasti tilanne on maailmanlaajuinen, ja Suomi pienenä valtiona on suurempien maiden tekemien virheiden sijaiskärsijä.


Viikonlopun aikana selailin noin sadan yrityksen kotisivuja ja verkkomainontaa. Kotisivujen tarjonta on heikko. Pääasiassa kerrotaan mitä tehdään tai luvataan tehtävän (meillä on sama ongelma rehellisesti sanottuna).


Viestinnän tulisi olla muotoa, jos tarvitset tätä tai tuota, osaamme auttaa. Tyyliin iltapäivälehtien “Jos saat 12/12 kysymystä oikein, olet guru”. Me kerromme omilla kotisivuillamme, mitä osaamme tehdä. Meidän pitäisi kysyä “jos tarvitset apua näihin juttuihin, ota yhteyttä”.


Niinpä kysyn:

- laskeeko myynti

- heikkeneekö kannattavuus

- ovatko rahat loppu


Jos vastaat yhteenkin “kyllä”, osaamme auttaa. Yrittäjän elämä on välillä ahdistavaa kaiken paineen keskellä. Kannattaa kuunnella, mitä ulkopuolinen ammattilainen on mieltä tilanteestasi. Jos et ole tyytyväinen saamaasi apuun, se ei maksa sinulle mitään. Niin paljon luotamme omaan ammattitaitoomme.

Lama iskee - mitä pitää tehdä?
Miten parantaa kannattavuutta laman keskellä?